Kolor- jaką rolę odgrywa w reklamie ?

 

Wybór koloru wydaje się czymś mało istotnym, drugorzędnym i na pierwszy rzut oka większość z nas nie zwraca na niego uwagi. Jednak badania pokazują, że odgrywa on istotną rolę w kampanii marketingu i tym, jak postrzega nas odbiorca. Kolor potrafi silnie oddziaływać na psychikę, wywoływać szereg uczuć, zarówno tych pozytywnych jak i negatywnych, więc jego wybór musi być skrupulatnie przemyślany. Chyba każdy z nas chce przyciągnąć potencjalnego klienta, sprawić, żeby produkt miał w sobie potencjał i był pożądany. Co jeśli możemy to osiągnąć wyborem koloru, który sam w sobie będzie motywujący do zakupu?

Według ekspertów przy zakupie danego produktu bardzo ważną rolę odgrywają emocje - a co za tym idzie pierwszy kontakt wzrokowy i impuls w naszej głowie.

Spychologia koloru w biznesie odgrywa kluczową rolę. Wyborem możemy zarówno zachęcić albo zniechęcić kupującego. Tutaj pojawia się odwieczne pytanie: Jaki kolor wybrać, żeby przyciągnąć klienta, żeby nasza oferta wydawała się atrakcyjniejsza?

  • Kolor czerwony - jest to pierwszy kolor, który przychodzi na myśl przy tworzeniu reklamy. Intensywny, mocny, wyrazisty, pewny siebie i zdecydowany. Silnie skupia się na emocjach odbiorcy i powoduje, że zmysł wzroku się wyostrza. Warto więc go wykorzystać i przyciągnąć potencjalnego klienta.
  • Kolor pomarańczowy - podobny swoją barwą do czerwonego, jednak zdecydowanie jaśniejszy, pozytywniejszy i już lżejszy w odbiorze. Badania ukazują, że większość społeczeństwa kojarzy kolor pomarańczowy z czymś tanim. Wynika to z faktu, że sklepy swoje przeceny oznaczają na pomarańczowych metkach i nasz mózg kolor pomarańczowy przypisuje do taniości. Należy więc dość skrupulatnie przemyśleć zastosowanie tego koloru i to w jaki sposób może zostać odebrany
  • Kolor żółty - mocny, intensywny i chyba najbardziej wpadający w oko. Sprawia, że przybywa nam energii, przecież słońce jest żółte ciepłe- więc kolor jest także odbierany jako pozytywny.
  • Kolor zielony - intuicyjnie wybierany przy produktach zwianych z naturą, ekologią i krajobrazem. Symbolizuje spokój, dobrą energię i nostalgię.
  • Kolor niebieski - także kojarzony z naturą, krajobrazem i spokojem. W głównej mierze niebieski to kolor mądrości, dlatego nie bez powodu jako kolor przewodni sięgają po niego banki, i większe koncerny.

Skupiając się na kolorach w swojej firmie musimy wykazać się poczuciem estetyki, ponieważ odgrywa ona kluczową rolę w postrzeganiu marki.

Psychologia koloru istnieje i ma bardzo dużą siłę przebicia !